ARKIV

20. maj 2012

En rigtig søndag

Hos os har det bare været en rigtig søndag med ALT, hvad der skal til for, at det er en rigtig søndag hjemme ved os.

Vi sov længe, og vi var ikke ude af dynerne før efter 9 - skønt, specielt fordi vi først kom i seng kl. 2. Takker Kessler for at det blev allerede der, da han rimelig hurtig afgjorde aftenens kamp! Det var jeg temmelig tilfreds med, da kl. 2 er temmelig mange timer på den anden side af min sengetid.

Afsted til træning, og vi svedte os igennem 75 minutters intens boxercise, og det var skønt bagefter at kunne slappe af med god samvittighed. Jeg har faktisk opdaget, at jeg har fået det bedre i løbet af de sidste 14 dage. Jeg har stået stille meget længe og ikke rigtig rykket mig mentalt. Det har været vildt frustrerende, og jeg var lige ved at tro, at jeg aldrig fik det bedre, men nu rykker det igen - langsomt men fremad. Jeg tror faktisk, at jeg kender årsagen. TRÆNING regelmæssigt. Jeg ved det jo godt, at træning er godt for mig mentalt - det er vist godt for mange mentalt, men det kan være noget så svært at slæbe sig selv afsted, når man er træt som et alderdomshjem, hellere vil spise chokolade og flade ud på sofaen. Men det er den onde cirkel, for jeg bliver mere og mere skidt, når jeg ikke kommer afsted. Nu har jeg været afsted en del på det sidste, og NU begynder det at hjælpe. Dejligt!

Eftermiddagslur i solen er så absolut også et hit. Nu med lydbog i ørerne. Det er mit nye våben mod verden, når jeg trænger til en pause. Så kan jeg lukke øjnene, men "læse" en bog samtidig, og desuden er det et godt signal til omverdenen, at man trænger til fred og ro.

Spillehygge for herhjemme er vi blevet så meget et pensionistpar (uden at fornærme nogen) at vi spiller temmelig mange runder 500. Hvem der vinder og taber betyder ikke så meget, så længe vi hygger. For det er slet ikke fordi jeg er en dårlig taber eller noget....hmmmmm. Men det er så hyggeligt.

Kung-fu Panda 2 efter aftensmaden var også et hit. Vi har fravalgt vores store tvpakke, og vi er nu endt med 5 kanaler, hvoraf DK4 er en af dem. Så vi ser en del DR2 og DVDfilm - i aften stod den på Kung-fu Panda 2, som ingen af os havde set. Den var hyggelig.

Nu står den på dyner, inden jeg skal vågne op til min første bryllupsdag - hvilket jeg glæder mig til, for jeg fornemmer et par små overraskelser i min retning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar