ARKIV

28. jan. 2012

Isblomsten 2012

Dagen i dag starter tidligt, og jeg ved allerede nu, at den først slutter om lang lang tid. Mine kræfter og mit hoved bliver virkelig sat på en prøve i dag, og det er en kæmpe udfordring for mig at vide, at dagen bliver SÅ lang, og at den kommer til at koste en masse kræfter. Men jeg skal noget meget spændende i dag.

Jeg skal, sammen med min mor, ned og hente min mormor på Fyn, inden vi alle tre sætter kursen mod Herlev, hvor vi skal se min yngste kusine Sarah i en international skøjtekonkurrence "Isblomsten 2012". Det er første gang vi skal se Sarah skøjte i en konkurrence, for til dagligt bor Sarah sammen med min moster Anne og min kusine Alysia i Betlehem, Pennsylvania, USA.


Vi glæder os alle tre meget til at se Sarah på isen, og i det hele taget bare at se min moster og Sarah. Det er knapt et år siden, at vi har set dem sidst, så det er med at nyde det, når det endelig sker. Også selvom det betyder, at min søndag bliver på sofaen med dyne og lukkede øjne.
Det er Sarahs første internationale konkurrence, men langt fra den første konkurrence. Faktisk har hun adskillelige medaljer i hus allerede, og hun går på en skole, hvor hun foruden den almindelige undervisning også får undervisning på isen. Jeg har ikke set Sarah løbe på skøjter live, siden jeg for en del år siden var med til noget sommertræning i Odense Skøjtehal. Det bliver rigtig spændende at se hvor dygtig hun er blevet siden dengang, og hvordan hun klarer sig for første gang i en international konkurrence - for man skal vist ikke forvente sig det helt store, når det er første gang dommerne skal se en i aktion. Så hun håber at placere sig midt i det hele.

SENERE :-)
Jeg har gjort noget meget sejt. Jeg har kørt, som chauffør altså, over Storebæltsbroen for første gang. For nogen vil det være det rene barnemad, men det var virkelig en stor overvindelse for mig. Dagens sejr for mig! Jeg er ret stolt af mig selv - og jeg har faktisk kørt 6 timer ud af 8 mulige i dag, så jeg har gjort det godt. Det er total surrealtisk, at jeg i dag har kørt 8 timer i alt i bil, for at se Sarah skøjte 2.33 min på isen. Men det var det hele værd, for det var en stor oplevelse af se min "lille" kusine på skøjter.
Sarah er nemlig super sej, og hun klarede sig rigtig flot, på trods af højt blodsukker, en dårlig opvarmning og debut på den internationale scene. Nedenfor er en lille film med lidt opvarmning, lidt program og lidt "efter"hygge.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar