ARKIV

27. jan. 2012

Farvel til Skyggens lærling

FREDAG BETYDER WEEKEND - JUHUUUUUUUU!

Jeg har godt nok glædet mig til weekend. Må indrømmet at denne uge har trukket mere end én tand ud, så jeg har glædet mig rigtig meget til at lade måsen dumpe ned i sofaen og se X-faktor, mens jeg lader hjernen smutte på uendeligt.

Jeg er desuden max smadret oven på en omgang "hula hoop"-træning - jeg har blå mærker, jeg er træt og jeg er glad. Så man må sige, at den omgang træning har været godt for krop og sjæl. Min træning betyder rigtig meget for mig, og jeg er faktisk blevet bedt om at træne. Træningen er en del af min terapi, og min vej til at komme helt ud af stress'ens hårde jerngreb. Når jeg er til træning har mit hoved en tiltrængt pause, og der er dømt "Ninatid" på den gode måde. Her har jeg givet mig selv fri for alle mine høje forventninger og krav - jeg skal bare træne, have det sjovt og svede. OG jeg har det sjovt, OG jeg sveder OG jeg træner - nogle gange så meget, at jeg er lige ved at brække mig eller besvime, men jeg giver ALT, hvad jeg har i mig. Men selvom jeg fysisk er helt færdig bagefter, så giver det rigtig meget overskud, når mit hoved har haft en tiltrængt pause. Så må Kim leve med, at jeg går ud som et lys i 3 timer fredag eftermiddag.

Men fredagen har også været et farvel til nogle rigtig gode venner - jeg er nemlig blevet færdig med skyggens lærling 11 "De tabte historier" af John Flanagan, og dermed helt færdig med serien. Det var med en kæmpe klump i halsen, at jeg vendte den sidste side, for jeg har virkelig nydt at læse hvert ord i alle de 11 bøger, og jeg anbefaler dem glad og gerne til ALLE, som gider høre efter. Vist egentlig også til dem, som ikke rigtig gider høre efter, men mere bliver tvunget til det - undskyld på forhånd, men DE er altså virkelig gode de bøger.

"De tabte historier" er en samling kortere historier, hvor man får en opsamling på mange løse tråde fra de tidligere bøger. Men finder ud af hvem Wills forældre er, hvor Halt kommer fra, hvad der sker med Wills hest, hvad Gilan laver, mens Halt og Will er væk - i det hele taget er det et kærlig gensyn med rigtig mange gode venner - og man sender flere gange tanker tilbage til de tidligere bøger. Bogen kan IKKE læses som en selvstændig bog, men den kan klart anbefales, hvis man har læst de andre - og har du ikke det, så må du se at komme igang!

Glæder mig allerede til John Flanagans nye serie "Våbenbrødre", hvor den første bog hedder "De uønskede". Man får en lille forsmag på serien i slutningen af skyggens lærling 11 - og det tegner godt :-)
Den forventes at udkomme til april 2012 - så kære Kim og familie hermed en fødselsdagidé til undertegnede!
Her er den på engelsk



Rigtig god weekend

1 kommentar:

  1. så er vi to har læst hele skyggens lærling serien 4 gange for jeg kan bare ikke få nok John Flanagan har lige afsluttet våbenbrødre:de uønskede og den er også mega god så kan anbefales

    Hilsen andreas

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar