ARKIV

4. feb. 2012

Katte foræres væk!

Godmorgen, eller nærmere god midt-om-natten.

Jeg er på ingen måde morgenmenneske, så det er frygteligt at skulle tidligt op. Det er så sket TO gange på en uge. Først torsdag morgen hvor vækkeuret ringede kl. 05.45, og så her til morgen hvor vores katte vækkede mig kl 5.15.

05.15 Der kradses på døren første gang.

05.18 Nu kan jeg ikke ignorere det, hvis ikke også Kim skal vækkes

05.20 Der serveres lækker kattemorgenmad af temmelig muggen kattemor. Kattene spinder, spiser og kattemor lister ind under dynen igen

05.30 Der kradses igen. SUK! Troede lige jeg havde "købt" mig en halv time måske trekvarter mere under dynen.

05.40 Nu med HØJT spindende hankat i sengen og et stk. hunkat på kontoret. Der krydses fingre for at man får lov at sove et par timer mere.

05.45 Nu med hankat i hovedet

05.55 Nu med hankat gående rundt på maven

06.03 Stort slik i hovedet for meget kælen hankat (indrømmet så er han vildt sød og så hyggelig, men IKKE kl 06.03 en lørdag morgen)

06.08 Forgæves forsøg på at smide begge katte uden for, så man kan sove et par timer mere

06.10 Forsøget opgives, og der er vist også noget med at deres små ører kan fryse af i kulden. Så nænner jeg overhovedet at sende dem uden for et par timer!?!?! Både ja og nej, hvis det havde lykkes mig at smide dem ud, havde de nok fået en time uden for.

06.15 Kattemor på sofaen med dyne og computer. Arrgghhh nogen som vil have to dejlige  morgenfriske katte???

06.20 Så kan jeg da også bare skrive på min blog, så hermed GODMORGEN ALLE SAMMEN

06.23 Pause i skriveriet, fordi et stk. hankat nu kradser på døren ind til soveværelse, SELVOM jeg sidder i sofaen. Han er så meget på vej til at ryge ud (undskyld små katteøre)

06.30 Nu med hunkat sovende på kontor og hankat sovende på sofaen - HVORFOR sover de så ikke bare ude i den gang, så jeg kunne ligge under dynen i sengen ved siden af min mand!?!?!!??!?!

07.15 Fik da lige en lur på sofaen, så undskyld min lange pause i skriveriet

07.16 Et stk. hankat kradser igen på soveværelsesdøren og piver højlydt

07.17 Hankat nu uden for med fare for kolde øre

07.30 Nu med hunkat liggende på benene. Det er da så hyggeligt med fred og ro for både hankat og andet larm.

07.40 Et stk. hunkat kradser på døren indtil soveværelset - ja jeg ville også gerne derind, men hvorfor SKAL der kradses på døren, når den er lukket?

07.45 Begge katte uden for. Skulle man gå i seng igen?? Hmmm nej jeg kender jo godt fortsættelse på denne historie, så jeg orker ikke at glæde mig til at sove i soveværelset en time mere for så at blive forstyrret efter 7 min. Bliver på sofaen og skriver

07.54 WOW 9 min gik der. PPPIIIIIVVVV og kradsen ude fra hoveddøren. Hunkat godt på vej til at vække Kim OG naboen.

07.55 Hunkat i sofaen - og en lettere træt kattemor. Hankat væk! Hmmmm var det nu også for ondt at smide ham ud. Nu har han faktisk været ude længe....kattemor skiftet ud med hønemor eller er jeg bare en ravnemor?? Husk nu det bare er en kat, jajajjaa men det er jo min kat. Jeg har selv valgt at anskaffe ham, så må jeg vel også passe ordentlig på ham. Men det gør jeg jo også, og jeg sidder faktisk og lytter efter ham.

08.10 Ude og kigge efter hankat. Ingen hankat. 20 min til vækkeuret ringer.

08.22 Fløjter efter hankat. En meget kold hankat kommer pivende hele vejen op ad trappen, så han er sikker på at jeg ikke lukker døren, inden han er inden for.

08.23 Nu med hankat på sofaen under dynen. Jamen det er da hyggeligt, og heldigvis ringer vækkeuret om 7 min. Er det skidt allerede at trænge til en lur?!?!?!

08.30 Vækkeuret ringer, Kim står endelig op (læs vildt misundelig over at han kunne sove til nu) - begge katte sover nu! HVORFOR SOVER DE SÅ IKKE BARE INDTIL 8.30

Lige nu foræres de gerne væk - selvom jeg jo godt ved at om 2 timer, når kælen hankat kigger på mig med store øjne og piver MOAR, ja for sådan lyder det, så er jeg helt solgt igen eller når hunkat kommer og putter sig på skødet mens hun spinder, så tilgiver man morgenvækning kl. 05.15.

Indrømmet så ved jeg godt, at alle jer med børn også har tidlig morgen vækning - jeg havde bare forestillet mig at jeg INDTIL jeg engang fik børn skulle nyde (og have lov til) at sove længe i weekenden.

Men holder nu alligevel meget af de små kræ - og så er jeg da i total tip top træning, når der engang kommer en stork flyvende med en lille baby en tidlig tidlig lørdag morgen. Måske er det faktisk heldigt, at man bliver vækket kl 05.15 en lørdag morgen, men note til Kim - DE ER DINE KATTE SØNDAG MORGEN!

God tidlig morgen, jeg vil gerne lege mor

Sådan ser det så ud et par timer efter, når vi andre er friske og oppe


Godmorgen, jeg vil gerne have mad NU


Mæt og sovende kl. 9.07

1 kommentar:

  1. Grinende får manden læst indlæg og udbryder JAMEN SKAT JEG VAR DA VÅGEN, JEG GAD BARE IKKE STÅ OP........så mand foræres væk!

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar