ARKIV

29. apr. 2012

At flytte sig

Man kan flytte sig på flere måder. Lige nu er jeg i gang med at flytte mig som menneske, og jeg er i gang med at flytte mit syn på et godt liv. Men man kan også være nødt til at flytte sig fysisk. Mine bedsteforældre, som er midt i halvfjerdserne, er godt i gang med at flytte. De skal flytte fra det hus, hvor de har levet sammen i en menneskealder, til en lejlighed på knap 95 kvm. Vi har været nede hos dem i dag, både for at se den nye lejlighed og henter ting og sager. For de kan slet ikke have alt med sig. Faktisk har de været nødt til at rydde kraftigt op i deres ting, ligesom jeg er i gang med at rydde kraftigt op i mit liv. Med tiden får man samlet sig en del, noget mere værdifuldt end andet, og andre gange trænger man virkelig til at få ryddet ud og op - både i livet og i sine ting.

Mine bedsteforældre glæder sig meget til at flytte. De glæder sig til at få mindre plads, mindre at holde og mere tid til sig selv. Jeg kan godt forstå dem. Jeg tror, det bliver rigtig fint i den nye lejlighed, og herhjemme bliver der også rigtig fint, for nu har vi arvet både et karlekammerskab, en fin reol, en lækker kommode, en nyere vaskemaskine, et havemøbelsæt og en masse blomster. Hos os falder det hele på et tørt sted, og det er skønt at mindes oplevelser hos mine bedsteforældre, som man kommer i tanke om, når man kigger på deres ting, som nu er vores ting. Jeg tror også, at de er glade for at andre får god glæde af noget, som de har været meget glade for.

Nu skal jeg bare have færdig rengjort altanen, så den kan tørre og få olie, og så er planter og havemøbler klar til at flytte ind.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar