ARKIV

22. maj 2012

Jeg har fået en meget særlig pakke med posten

Faktisk er det flere dage siden......nærmere bestemt i fredags, at posten bankede på min dør. Egentlig har vi en ringklokke, men den virker ikke, og når folk har stået derude i en rum tid vælger de heldigvis tit at banke på. 

I fredags havde postmanden en farverig lille pose med til mig, og inden i den var der en bog og et kort. Inden i bogen var der en meget særlig hilsen, som jeg gerne vil dele lidt af med jer:

Kære Nina
Jeg sender dig denne bog, som jeg selv har modtaget fra www.bogrejsen.dk. Når jeg vælger at sende den til dig, er det fordi, du ikke må glemme, hvad du allerede er god til: nemlig at være positiv i sind og væsen. I følge bogen giver det godt igen. Og det fortjener du.......

Den fortjener du! WOW, den sad da lige i hjertet den sætning. Jeg er ret glad for min lille bog, og det bedste er, at jeg skal dele den med en anden, som fortjener det, når jeg er færdig. Det er faktisk en stor beslutning, hvem jeg skal sende bogen videre til. Jeg er stadig lidt i tænkeboks, og jeg har mange bud. 

På første side i bogen, når den rigtig er gået i gang, står der Tilegnet dig - og der fortsættes med der er så meget mere, du kan lære. Der er så meget mere, du skal vide om dig selv og dit liv. Og det er alt sammen godt. Ja, faktisk er det meget mere end godt - det er helt og aldeles fantastisk! 

Det lyder jo alt sammen meget godt, men også lidt overdrevent. Sådan lidt Ole Henriksen-agtigt, og jeg holder rigtig meget af hans måde at være på, men lige nu, midt i al det her rod, er det jo for pokker ikke ret meget at være Ole Henriksen-lykkelig over. 

Eller det er der jo faktisk. Jeg har jo mere nu end nogensinde før brug for at være lykkelig og positiv. Jeg står midt i mit livs allerstørste udfordring, men jeg står også midt i det allerlykkeligste i mit liv. 

Jeg har nu læst knap 3 kapitler i bogen, og jeg har allerede to sætninger, som jeg har bestemt mig for at prøve at huske mig selv på hver dag i en lang periode, indtil jeg ikke behøver at huske på dem, fordi jeg allerede husker dem

Livet er enkelt. Det består kun af to ting: positive ting og negative ting. Du kan enten opfatte tilværelsen positivt eller negativt - du vælger selv.

Kærligheden er det, som du skal bruge, for at opnå et godt liv. Det er midlet til at få alle de gode og positive ting i livet! Kærligheden er det som flytter dig! Kærligheden er kræften, og den bor i dig!

Jo jo tænker I jo nok, det lyder jo meget godt, men hvis man nu har det hele inden i sig, hvorfor er det så, at man ikke har det mest fantastisk liv. Det er fordi, man har et valg. Man kan vælge, om man vil elske og holde fast i den positive kraft eller ej. 

Jeg er ikke kommet længere i bogen endnu, så jeg kan ikke fortælle jer mere. Det eneste jeg er, at det ikke altid er det letteste valg at stå overfor - og det kan være en overvindelse og en kamp at vælge kærligheden og det positive - men man kan da gøre et forsøg. 

Nu har jeg i hvert fald modtaget kærlighed og positiv energi fra et andet menneske, som jeg holder af at læse blog hos - Kaffe og T - , og som jeg har haft mange gode oplevelser sammen med. Nu vil jeg prøve at gribe den kærlighed og positivitet - tage den til mig, nyde den og lære den at kende - og så sende den videre, når jeg er klar til at give den videre. 




1 kommentar:

  1. Er glad for, du er glad! For jeg synes altså, du fortjener det! og jeg ved godt, den er lidt "langhåret" eller Ole Henriksen-agtig. Sådan havde jeg det også med at læse den. Men samtidig sætter den mange tanker igang, og de to citater du har udvalgt herover, er også med i min bevidsthed. De er ikke dumme at have med sig. Vi er nødt til at vælge det gode liv selv, der er ikke andre, der kan vælge det for os.
    Jeg var faktisk slet ikke i tvivl om, at jeg ville sende den til dig. Men det er rigtigt, man skal overveje det nøje, så den rammer én, der vil få glæde og gavn af den.
    God fornøjelse.
    Kh T

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar