ARKIV

23. maj 2012

Heldigvis

sker det ikke så tit mere....men i går aftes gjorde det. Min krop og jeg gik i pit. Der er lidt rod omkring nogle papirer fra en instans til en anden instans, og de kan have ret stor betydning for hele min sag. De papirer hentede manden min så hos min psykiater i går eftermiddags, mens jeg var til fysioterapeut. Så de har ligget hjemme på mit skrivebord, indtil jeg kunne afleverer dem her til formiddag.

Jeg syntes først, at jeg egentlig var ret cool omkring det. Jeg ved jo godt, hvad der står i de papirer,og jeg bliver også ved med at sige til mig selv, at jeg jo godt ved, at sagen ender i Ringkøbing.

Jeg var træt i går, og jeg glædede mig til at ramme puden, for jeg var meget træt! Men i det øjeblik vi slukker lyset for at sove, så kan jeg mærke halsen lukke sig, vejrtrækningen blive besværet, kroppen blev varm og svedig - og jeg begynder at karte rundt. Stønne højt for at vække manden. Gå op og kigge til kattene, for så var det nemmere at få vejret. YES! Afledt og klar til at lægge sig igen. Der går cirka 8 sekunder, så er den gal igen. Panik! Ind på sofaen og sidde op, kæle lidt med katten og falde til ro. Ind i seng igen, og wupti 8 sekunder, så er den gal igen. Tilsidst må manden hive sig selv ud af søvnen for at tale beroligende til mig og nusse mig i søvn. Endelig lykkedes det. 2 timer senere end beregnet har søvnen overmandet mig, og jeg sov godt nok!

Vågner træt i morges. Kvalme, uro, ondt i maven og hovedet. Åh nej! Har en aftale med god veninde, og jeg skal også ned med det papir. Jeg kørte ned med det papir, og wupti så var jeg lettet. Tårerne trillede, og jeg var glad for at solen skinnede, så jeg havde en god undskyldning for at gemme mig bag dem. Hende jeg afleverede papiret til spurgte bare om det gik - og så hylede jeg. Jo tak det går! Og det gør det jo, det går jo, og det går bedre. Bare ikke lige i går aftes og et par timer her i formiddags.

Men tog op til veninde i Holstebro, og er nu tanket op med energi og solskin. Gik lang tur til aften med dejlig veninde, og jeg er nu både tanket op og dejlig træt - og sidder med ømme tæer, for jeg har faktisk gået lidt over 15 km i dag i mine sandaler, og de er lige kommer frem fra deres vinterhi, så mine små fusser skal lige vende sig til luften mellem tæerne.

Men det er dejligt - det er dejligt solen skinner, det er dejligt det papir er afleveret, og det er dejligt at jeg har det godt i dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar