ARKIV

16. jul. 2012

Det dufter af sommerregn......

.......uden for mit vindue. Vejret er meget omskifteligt i dag. Det ene øjeblik skinner solen ind af vinduet, så jeg må trække gardinet lid ned for at læse computerskærmen. Det næste øjeblik vælter det ned med vand i lårfede stråler - og mine lår er ikke streger i luften, så det er meget vand.

Men det bedste af det hele er, at solen opvarmer asfalten, og når vandet så køler den ned igen, så dufter der himmelsk af sommerregn. Der dufter af barndom, sommerferie og hygge. Jeg elsker sommerregn. Altså måske ikke helt i de mængder, som vi har oplevet i år, men alligevel er det skønt med en lille kølig byge midt i heden (når den altså er der).

Vekslende og omskifteligt må man også sige at manden min og mits liv har været gennem de sidste par år - specielt gennem det sidste halve år. Lige nu er det jo dejlig ligeud på den gode måde, og selvom jeg har været så pinlig over ikke at nyde det noget mere til at starte med, så er det begyndt at blive bedre nu. Det er som om skuldrene er kommet mere ned på plads, og at jeg kan begynde at nyde roen lidt.

Jeg har igen fået lidt overskud, og jeg har fået sat struktur på min hverdag, som ellers var begyndt at flyde lidt. Det virker lidt underligt at lave dagsplaner med klokkeslæt, men det er jeg faktisk begyndt på i samråd med min psykiater. Så jeg er sikker på at dagen ikke forsvinder mellem hænderne på mig, og så jeg kan øve mig i at have deadlines. Selvom nogle måske vil finde det underligt, at man kan have deadlines omkring, hvornår man spiser, skriver på computer, læser en bog eller ordner vasketøj eller andre projekter - men det skal få mig på rette spor igen.

Lige nu er jeg faktisk allerede bagud i min dagsplan, fordi jeg blev hængende her på bloggen længere end beregnet ;-) Men hey, den skulle jo egentlig mest få mig op af sofaen og igang, så det er jo ikke så slemt. Hver aften skriver jeg så lige en kort kommentar til dagen og tingenes tilstand, så vi kan arbejde med det, når jeg kommer til samtale igen om 14 dage. Er spændt på at se om det rykker en masse for mig.

Sådan ser dagen i dag ud for mig - hvad skal du lave i dag? Har du også en tidsplan?


Kl. 8.00 Op

Kl. 8.30 Morgenmad og bad

Kl. 9.30-10.30 Skrive

Kl. 10.30-11.30 Fritid

Kl. 11.30-12.30 Frokost

Kl. 12.30-14 Indkøb

Kl. 14-15 Læse

Kl. 15-16 Opdaterer handelsside på fb

Kl. 16-18 Tour de France og afslapning

Kl. 18 Snack

Kl. 18.30-21 Træning






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar