ARKIV

18. jul. 2012

Der måtte jo komme....

.......et par mindre gode dage oven på masser af gode dage i streg. Ih hvor jeg nød den ene dag efter den anden med overskud, glæde og ro i hovedet. Men bang så var den der! En dag hvor jeg intet orkede, bare kunne sove og var eddikesur og trist. Dumme dag! Efter fulgt af endnu et par dumme dage, men wupti tilbage på sporet igen.

Mens jeg har holdt blogpause og været sur og tvær har jeg nu alligevel fået læst en bog. En fantastisk bog som gik lige i hjertekulen på mig. Nemlig Annamette Fuhrmanns bog "Længsler og leverposteg", hvor hun fortæller hudløst ærligt og uden filter om et liv med kærlighed, små børn, ægteskab og vasketøj.

Vi møder hende lige inden, hun møder sin kommende mand Thure, og vi følger med smil deres kamp for at få hinanden. Og jeg kan allerede nu afslører, uden at afslører for meget, at de får hinanden. Men så følger den rigtige kamp - nemlig kampen med hverdagen, hvor sexlyst, overskud og rummelig mangler ofte, og hvor der bliver langt mellem knus og kærtegn og sex! Bogen er et fantastisk virkelighedsbillede af kvindeidealer, samfundets skjulte krav og forskellen på mænd og kvinder.

Jeg lover, at man på en gang bliver skræmt over børnefamilielivet og samtidig ånder lettet op og tænker " Jeg er ikke alene" - så hvis man trænger til en hurtig læst bog (for man skal lige læse lidt mere og lidt mere og lidt mere, og wupti er bogen slut), så skal man straks gribe "Længsler og leverposteg".

Man gringer, får gåsehud, græder, får dårlig samvittighed, får god samvittighed, trækker maven ind, puster ud, smiler, bliver irriteret, bliver fornærmet og hygger sig - alt sammen på små 200 sider.

God læselyst

Billedet er lånt her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar