ARKIV

7. jul. 2012

På falderebet.....

...inden dagen slutter, kan jeg vist lige nå dagens 2. indlæg.

Jeg har nu grinet så tårerne trillede, jeg har spist til maven blev dobbelt størrelse.....og nu rydder manden op, mens jeg sidder her og slapper af og lader hovedet tømmes.

Nogle gange kan jeg godt blive fyldt op af indtryk, mennesker og omgivelserne. Der skal ikke altid så meget til, og nogle gange er jeg nærmest fyldt op på forhånd. Så kan det være svært at overskue overhovedet at skulle være sammen med andre mennesker. Jeg kan også blive så fyldt op, at jeg ikke orker knus, kram og kærlighed med manden min, fordi jeg har brug for plads og luft. Luften som kan være rigtig svær at få godt ned i lungerne.

Som I sikkert har læst og fornemmet, så har det gennem de sidste måneder krævet sit at være sammen med andre, trækket vejret dybt og klare omgivelserne. Sidste lørdag var vi til et dejligt bryllup - det krævede rigtig meget af mig både før og efter, men jeg nød det heldigvis under. I kirken sang vi en samle, som jeg siden har gået og nynnet. Melodien er nem og iørefaldende, men mest af alt siger teksten mig bare så meget. Den ramte SÅ plet på mange ting, som jeg tumler med, og som jeg burde lytte lidt mere efter. Salmen hedder  "Tak Gud for denne lyse morgen" - og jeg linker til den lige om lidt.

Jeg vil lige dele et par af stroferne med jer, fordi de simpelthen er skønne. Det er ikke fordi jeg er super kristen - jeg tror på Gud, og jeg holder af at komme i kirken, men jeg er der langt fra hver søndag (er der faktisk mest til begivenheder), men jeg tager ind i mellem mig selv i at bede til Gud eller hvem der nu sidder deroppe, og jeg tror på, at der er langt mere mellem himmel og jord, end vi mennesker kender til.

Hmmm deler lige hele teksten med jer, for jeg kunne ikke vælge det bedste vers. Læs med hvis du har lyst. Måske du har det lige som mig, at musik og tekster også siger dig en hel masse. Ellers tak for i aften og slut her ;-)



Tak, Gud, for denne lyse morgen,
tak, Gud, for denne nye dag.
Tak, Gud, for kærlighed og varme
jeg kan leve af.

Tak, Gud, for mine gode venner,
tak, Gud, at nogen elsker mig.
Tak, Gud, at også mine fjender
elsket er af dig.

Tak, Gud, for evner og for kræfter,
tak, Gud, for hver ide jeg fik.
Tak, Gud, for ord at lytte efter
og for skøn musik.

Tak, Gud, for glæden ved at slide,
tak, Gud, for leg og dovneri.
Tak, Gud, når jeg hver dag kan vide
at jeg har værdi.

Tak, Gud, selv når det hele ramler,
tak, Gud, du holder fast ved mig.
Tak, Gud, når du af stumper samler
meningen hos dig.

Tak, Gud, for det dit ord har sagt mig,
tak, Gud, for hjælp når jeg er svag.
Tak, Gud, for glæden ved at leve
denne lyse dag.



Ved godt at jeg lovede jer, at jeg ville fortælle, hvorfor jeg bobler inden i, men det bliver altså først i morgen. Jeg har ikke glemt det, og alt godt kommer til den der venter, det siger jeg bare. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar