ARKIV

9. sep. 2012

Jeg kender en virkelig sjov historie.....

..........og jeg vil gerne dele den med jer. Hvis I trænger til et godt grin her på søndagsfalderebet, så skal I altså lige læse den her historie. De bedste historier, og sjoveste for den sags skyld, er dem fra det virkelige liv, og den her er så afgjort fra det virkelig liv. Den handler om en sød pige, som jeg kender rigtig godt -  for den handler da i hvert fald ikke om mig, nej nej nej overhovedet ikke da.

Kender I godt det, at man skal have bilen til syn? Uha, når man har en bil fra 1994, så er det med en smule koldsved og rumlen i maven, at man modtager den indkaldelse.
Det betyder helt sikkert, at bilen skal en tur omkring mekanikeren, og at man derfor kan være så heldig at have en lånebil til sin rådighed nogle dage.
Den her pige, som historien handler om, lånte svigerfars bil - ikke bare bil men bilen nemlig den store flotte lækre drengedrøm af en LANDROVER! Meget lækker bil, synes pigens mand og svigerfar - og egentlig også pigen selv. Hun skulle lige lære at finde koblingspunktet OG parkere bilen, men så var hun også helt vild med den bil.
Det går bare rigtig godt med den bil og pigen i mange mange dage.....ja faktisk i næsten 5 dage. MEN så dagen før bilen skal hjem til svigerfar igen - ja så sker det, som bare IKKE må ske. Pigen opdager en bule i bilen, da hun kommer hen til den på parkeringspladsen. AV AV AV pigen bliver bekymret.
Hun kører hjem til manden, parkerer bilen i carporten, ringer ind til manden (som er inden for) - han er simpelthen nødt til at komme ud, for hun har lavet en bule i bilen - svigerfars bil!
Pigen er helt elendig, og manden griner lidt af hende. "Jamen, det er jo bare en bule" siger manden. "Jo jo" siger pigen "men det er jo bilen! - svigerfarbilen" Pigen vil ringe til svigerfar, for hun kan da slet ikke holde det ud. Manden siger, at de hellere må vente til næste dage, når de alligevel skal aflevere bilen igen. Så kan svigerfar selv se bulen, og eftersom han er mekaniker vurdere skadens omgang.

Lille note: forstår godt, hvis du undrer dig over det sjove i den her historie, for det er da bestemt IKKE sjovt med en bule i svigerfars bil. Men hav lidt tålmodighed for det sjove kommer.

Pigen tænker meget på bulen, på svigerfars reaktion og det pinlige i, at HUN har lavet en bule i bilen. At hun lige glemmer den detalje, at hun faktisk ikke selv har lavet bulen, men at en eller anden klaphat har banket en dør op i bilen, og derved lavet bulen, ja den detalje er uvæsenlig for pigen, for svigerfars bil har fået en bule, mens hun havde bilen ind i byen. For det er da helt sikkert hendes ansvar, når det er hende, som er kørt i bilen. Manden kommentar med, at om hun så havde tænkt sig at stå ved siden af bilen alt den tid, hun holdt parkeret nede i byen, kan hun bestemt ikke se det sjove i. Jow jow hun griner da, men hun kan bestemt ikke se det sjove i det. Uh, hun har altså helt ondt i maven. Også selvom manden ikke mener, at svigerfar bliver sur eller fornærmet eller vred.

Efter lang tid ankommer de til svigerfar og svigermors gård. De parkerer bilen og siger god dag. Ingen har nævnt noget endnu om bulen. Pigen synes, at tiden snegler sig afsted. Få nu sagt noget om den bule. Manden får hevet svigerfar (altså pigens svigerfar, mandens far selvfølgelig) hen til bildøren. "Ja der er altså kommet en bule i døren" siger manden. Pigen holder vejret, forventer næsten at verden går i stå. En bule i landrover - det er jo næsten utilgiveligt.

"Den bule" siger svigerfar. "Ja den har bilen fået nede ved Superbest, fordi en lastbil kom for tæt på". For øvrigt også en god historie, men den har I tilgode.

Så griner først manden, og så griner pigen. Og da de får fortalt historien, ja så griner svigerforældrene også.

For den bule som næsten har spoleret nattesøvnen for pigen, givet hende ondt i maven og bekymringer - ja og så er den bule bare en gammel bule.

I må godt grine - og ja ja den pige er jo mig. Det er mig, som troede at jeg lavede buler i svigerfars bil og næsten troede, at jeg var udskrevet af et hvert testamente (ikke at jeg er i noget testamente, men hvis jeg var, ja så var jeg da dømt ude igen). Noget pjat, tænker I? Ja gud er jeg da et pjatøre!

Hvad svigerfar mere sagde? Jo, han sagde, at det jo for pokker bare var en bil godt nok en landrover lækkerrøvs bil men bare en bil, og at det jo bare kunne laves, OG (ja ja dejlige stikkedame du har igen ret - og manden for øvrigt) det var jo ikke MIG, som havde lavet den bule, men en eller anden klaphat der havde banket sin dør op i bilen.

Note til klaphatte: VIL I IKKE GODT LÆGGE EN SEDDEL, NÅR I LAVER BULER I ANDRES BILER!

Og heldigvis kan jeg da grine af mig selv og mine bekymringer, når jeg er på den anden side af dem. En anden gang ringer jeg til svigermor, for hun kunne jo nemt at fortalt mig, at mine bekymringer var helt uden grund.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar