ARKIV

1. sep. 2012

Nu går det jo lige så godt.....

.......så nu får I lige et andet indlæg, som allerede ligger i kladden og venter på modet. Mit mod til at poste det herinde. Ved egentlig ikke hvorfor lige det indlæg kræver så meget mod - for synes egentlig selv, at jeg er meget sej. Men alligevel er jeg nervøs og spændt på omgivelsernes reaktion på mine valg. Hvilket jo bare endnu engang viser, at jeg har en del vej endnu, før jeg er i topform. Men måske er det at poste dette indlæg et skridt på vejen.

Fredag d. 17. august
Jeg har været med en veninde til akupunktur i dag. Hun har været afsted nogle gange for bl.a. nakkespændinger, og hun er SÅ positiv over for det. Hun har endda et par gange nævnt om det ikke ville være noget for mig. Det er nemt at svare på: NOPE! 
Jeg er paniskangst for nåle, så nej akupunktur er da bestemt ikke noget for mig. Men jeg kunne da godt gå med ned og hilse på dem der som stak nåle i hende - og hun gør det frivilligt og betaler endda penge for det, hmpff jeg var skeptisk! Men hun havde snakket med stikkedamen og stikkemanden om mig - og min situation - og de mente bestemt, at de kunne give mig et godt skub på vejen i den rigtige retning. Igen jeg var meget skeptisk, bestemt nysgerrig - og lysten til at komme et godt skub i den rigtige retning stor, så jeg kunne da gå med ned og hilse på. 

Det gjorde jeg i dag - og jeg havde nok været der under et kvarter, da jeg lå på en biks med et par nåle i. Angst for nåle siger I - jeps jeg hylede og tårerne væltede ud. Både fordi jeg var bange, overvældet og bange for at miste kontrollen. Jeg havde jo ingen idé om, hvordan jeg og min krop ville reagere på det, og jeg var stadig skeptisk. Det er jeg ikke mere - i hvert fald ikke i samme grad! Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at det ikke gør ondt. Det gør ondt at pommern til, men hold nu op det er fantatisk både under og efter (mest efter). Der er lige et par nåle som er total skønne undervejs - nemlig teletubbies-nåle lige oven i hovedet og så den lige midt i panden. Man kan ikke tænke en redelig tanke, når de sidder der, og man bliver helt flyvende. Når man altså lige vænner sig til de der nåle som man kan mærke arbejder i ens krop. 
Under dagens behandling trillede tårerne ned af mine kinder - og det var fuldstændig som om måneders gemte tårer bare ville ud - om det var nålene, situationen eller angsten ved jeg ikke, men det er også lige meget, for det lettede - trættende men lettende! Min krop tog heldigvis godt i mod det - jeg har haft lidt krampefornemmelse i benene, fordi jeg havde en nål i nede omkring anklen, som virkelig var på stort arbejde. Men ellers ingen eftervirkninger. 

Samtidig blev der bare sagt nogle ting til mig og om mig som bare var spot-on (og hun kender mig overhovedet ikke. Hun kender mit navn, og at jeg har været banket ned med stress og depression). Hvad hun sagde, ja det vil jeg ikke dele med jer, for det er noget af det allerinderste, som jeg nærmest ikke engang deler med manden min. Det var en total vild oplevelse. Jeg stiftede også bekendtskab med healing, og også her er jeg meget skeptisk - men må igen bare sige, at der er blevet sagt nogle ting og mærket noget ting, som gør at jeg flytter mig lidt i forhold til den alternative verden. 

Jeg skal afsted igen i morgen til anden behandling ud af fem. WHAT! Tænker I nok, men jeps jeg har meldt mig til 5 behandlinger i alt. En god veninde holder i hånd, og hvis bare det virker halvt så godt i morgen, som det har gjort i dag, ja så kommer jeg gerne igen og igen og igen og lader mig prikke i. Ondt i maven over stikkende har jeg, men jeg føler mig som den sejeste i verden. Jeg overvinder min angst for nåle, jeg gør noget godt for mig selv, og jeg kæmper mig et skridt videre på min lange vej - det er da sejt! Hurra for mig! 

Ja, sådan skrev jeg for nogle uger siden. Jeg gennemgik 5 behandlinger med nåle. Jeg havde nogle enkelte "bivirkninger" efter behandlinger. Den ene dag havde jeg lidt influenzaømhed i benene, en anden aften giga ondt i knolden og en enkelt dag med træthed. Men det har været små ting i forhold til det overskud, som jeg har fået efterfølgende.
Det har været fantastisk godt for både mine mentale udfordringer, men også bare generelt for mit system. Hvis I er sarte omkring kvindelighed og cyklus, så skal I ikke læse videre, men ellers læs endelig med, for det er sgu vildt.

Jeg har bøvlet med min cyklus hele sommeren. Et lille stunt med en ekstra pakke p-piller lavede total rod i mit system - så jeg har stort set haft små-menstruation i en måned. En omgang akupunktur for hormonbalancen - wupti 3 dage senere normal menstruation i normal antal dage og ingen blødning siden. Det er da vildt! Nogle vil sige...ja ja måske passede det bare ind nu. Jeg tror mere på, at de nåle hjalp min krop med selv at finde balancen. I forhold til mit overskud og min knude i maven, ja så har det også ændret sig. Om det er troen på det bedre eller nålene, ja det må man mene om, hvad man vil - jeg tror det er en god kombination. Jeg har i hvert fald haft det rigtig godt siden mine 5 behandlinger - og det er skønt. Jeg har stadig mine momenter med trykken for brystet, knude i maven, uro og utilpashed - men det er kortere, mindre intenst og med længere intervaller imellem. Så jeg har booket mig 5 behandlinger mere i næste uge, for nu skal jeg dælme sparkes flere kilometer i den rigtige retning.

Hvis I er blevet nysgerrige, så kan I tjekke deres hjemmeside ud her. Desuden er de nogle helt fantastiske mennesker at være i nærheden af.....de kan også andet end sparke dig flere i kilometer i overskuddets retning. De kan sætte fødsler i gang, hjælpe på nakkesmerter, forkølelse, hælspore, vand i benene....tjaaa hvad kan de ikke ;-). Jeg kan i hvert fald kun anbefale dem (og akupunktur i det hele taget, også selvom man ikke er vild med nåle).


  
Så fik jeg lige gennemlæst mit indlæg - og kan da godt læse, at det lyder som den helt store salgstale. Det er det IKKE, men jeg er bare nødt til at dele min glæde med jer. Altså jeg kan bestemt stadig anbefale JUST Wellness. Men mest af alt vil jeg bare gerne dele min glæde over at jeg har det godt - og har det bedre. Forleden aften sagde manden min: "Du ligner mere og mere den Nina, som jeg forelskede mig i dengang, nu kan jeg igen se den Nina, som griner, pjatter, fniser og laver sjov".
Om det så er akupunktur, healing eller noget helt tre som gør, at den Nina er ved at blive fundet frem igen - det er for mig lige meget, bare hun kan graves frem - og endda i forbedret form og en hel del klogere.


2 kommentarer:

  1. Du giver mig lyst til at prøve det!
    Men jeg kan ikke helt finde ud af om de giver behandling for at finde ro i et ADHD stresset hoved :-)

    SvarSlet
  2. For mig har det været vildt godt....men der er jo ingen garantier. Men gå forbi dem i morgen og tag en snak.

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar