ARKIV

12. okt. 2012

Åhh den samvittighed.....

........den kan ind i mellem spille mig et puds. Der er så mange hængepartier, som skubber til min dårlige samvittighed. Jeg har brugt en del tid på at overveje, hvad jeg skulle gøre ved det. Og jeg har fået alletiders idé. Et af de redskaber, som jeg har øvet mig på at bruge gennem det sidste år, er at skrive ting ned og derved f dem ud af hovedet. Når de først er nede på papir, så kan jeg nemmere forholde mig til dem. Så kan jeg sorterer dem i to bunker

  • Ting som skal løses her og nu, fordi jeg kan gøre noget ved dem lige nu 
  • Ting som skal gemmes væk i min æske, fordi jeg ikke kan gøre noget ved dem lige nu 
Men jeg har fået en endnu bedre idé. Nu laver jeg min liste her, og så tænker jeg, at I byder ind på punkterne, så behøver jeg ikke løse dem. Det er da alletiders idé. Jeg skal nok fortælle jer, hvordan I skal gøre det, for jeg overlader jo intet til andre. Jeg skal nok sætte dagsordenen, for jeg overlader ikke min kontrol til andre, nej nej......tænker bare at I kan være min "springen over hvor gærdet er lavest".

Her kommer den - jeg giver den numre, så er det nemmere at byde ind. Hvis der er flere på samme nummer, så trækker jeg lod. De numre som ingen vil have, ja dem får dem som taber en lodtrækning. Hel fair fordeling for mig.

  1. Vaske gulvene i lejligheden grundigt - det er god motion, for der skal virkelig skubbes. Der er en del sorte streger, som nok skal give kamp til stregen.
  2. Vaske vinduer indvendigt - jeg har ALT I skal bruge til det. Og det ville være skønt at kunne se ud igen. Det ville passe fint her sidst i oktober, og så måske igen lige først i det nye år.
  3. Tabe 9 kg - og meget gerne inden jul. Måske der lige skulle tilføjes et ekstra kilo, så jeg kan spise lidt ekstra julesnolder i december.
  4. Skrive CV - og gerne inden mandag. Det må for GUDS SKYLD ikke være kompetenceCV, for det er der ingen virksomhed som er interesseret, bortset fra LEGO altså.
  5. Finde et job - hvor jeg får det som fisk i vandet. Og nå ja gerne inden 1. januar, så jeg kan komme i sving.
  6. Plukke øjenbryn - det trænger, så det skal nok være snart. Det ville heller ikke gøre noget, hvis der fulgte ansigtsmassage med, for det kan man jo altid trænge til.
  7. Rydde op i tøjskabet - jeg trænger til at få vintertøjet frem. Desuden mangler jeg virkelig overblik over tøj, som jeg gider gå i, så jeg ikke altid går i det samme.
  8. Lave aftensmad søndag, tirsdag og torsdag - denne tjans er hver uge, så her vinder man også mit dejlige selskab. Maden skal være lækker, sund og mættende. 
  9. Komme i form - og også gerne inden jul. Jeg vil gerne kunne løbe 6 km, når du er færdig.
  10. Plante nye blomster på kontoret - jeg har potterne og et gavekort til interflora. Så den her er altså nem.
  11. Pudse sko - og der skal også lige ryddes lidt op i dem. 
  12. Ugentlig rengøring - Manden min skal nok have ryddet op, så det skulle være nemt at gå til.
  13. Ringe jævnligt til veninder, så de ikke føler sig glemt. De er smadder søde alle sammen, så det er uden  tvivl en hyggetjans den her. 
  14. Holde styr på økonomi, skat og diverse papirer fra kommune, A-kasse og lign. Den her trænger virkelig til en kærlig opstramning.
  15. Vaske køleskabet af - indvendigt. Gerne i Rodalon - og måske lige lurer på datoer, mad og lign. Der kunne være noget, som ville have godt af en tur i skraldespanden.
Ja, jeg har vist nok for en stund. Faktisk synes jeg ikke lige, at jeg kan komme på mere. Der er sikkert mere, men lige nu er det vist det hele. 

Så nu er det NU. Byd ind - opgaverne forledes efter først til mølle-princippet. 

God fredag aften. Og mens I slider med listen, ja så vil jeg putte mig på sofaen med ham her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar