ARKIV

17. okt. 2012

Mine kompetencer.....

......volder mig en del problemer. Jeg er nemlig i fuld gang med at udarbejde mit CV - eller rettere jeg arbejder med det i mit hoved, lidt på løse papirer og lidt på computeren. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang. Jeg kan ikke rigtig få taget hul på bylden. Jeg synes, at det er rigtig svært.

Jeg vil jo gerne lave det perfekte mest fantastiske CV - og så skal jeg have klargjort mine lærerfaglige og personlige kompetencer med henblik på noget andet end lærerjobbet. PYHAAAA. Jeg har godt nok svært ved at sætte ord på, hvad det er jeg er god til. Hvad er det som jeg kan?

Jeg vil så gerne finde et job, hvor jeg kan trives. Et job hvor jeg kan bruge mine lærerfaglige og personlige kompetencer på en anden måde. Jeg vil egentlig stadig gerne undervise og formidle bare ikke på traditionel vis. Jeg kan jo noget med undervisning. Jeg kan noget med mennesker! Men hvordan får jeg det ud i et lækkert og cool CV?

Jeg håber, at der kommer noget godt ud af denne frustrationsproces, som jeg er midt i. Nogle ville måske påstå, at jeg har gjort det svære for mig selv end det er. Ja, det har jeg sikkert også, men det hjælper mig sgu da ikke videre.

Nogen som vil skrive mit CV?? Det skal indeholde mine erfaringer, uddannelse og kompetencer fra lærerjobbet men så de kan bruges i andre sammenhænge.

Billedet er venligst lånt her

2 kommentarer:

  1. Hej Nina

    Kender du denne bog? "Find din type før du søger job" af Fredi Falk Vogelius. Se evt. dette link:
    http://www.nymand-vogelius.dk/karriereudvikling.htm

    Jeg havde god hjælp af denne bog, som jeg lånte på biblioteket, da jeg skulle finde ud af hvad jeg kunne bruge min personlighed og læreruddannelse til. Jeg fandt fx ud af at jeg ikke primært skal undervise, men derimod egner mig knaldgodt som vejleder. Sjovt nok det jeg har elsket mest ved at være lærer.
    Dejligt at høre, at du er godt på vej til at få stabilitet, ro og balance i dit liv. Det fortjener du så meget.
    Mange knus Christina, seminarieveninde

    SvarSlet
  2. Hej Nina
    Jeg skriver det gerne :-)
    Om ikke andet har jeg måske en skabelon du kan bruge :-)
    Hov tjek lige min give away, den er nok noget for dig!

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar