ARKIV

6. okt. 2012

Holder faktisk af.....

....lørdag morgner. Tidlige lørdag morgner! Ikke tidlige hvis man har små børn, for så er man vist oppe længe før, det bliver lyst, men tidlige for mig, som kunne ligge under dynen og snue, så længe jeg orkede. Men alligevel vågnede jeg før 7.30 i morges. Så nu sidder jeg her foran bloggen igen. Den er god til at holde mig med selskab, mens jeg nyder stilheden, morgenlyset og lige så stille vågner.

I dag bliver en god dag. Jeg ved det bare. Jeg skal nemlig udelukkende lave dejlige ting. Når posthuset åbner skal jeg hente vores nye yousee-boks. Wuhuuuuuuu efter 6½ måned med 7 kanaler skal vi igen have masser af kanaler, OG nu kan jeg pause, spole og optage mine ynglingsprogrammer. Desuden skal vi også have en tv-pakke med diverse film og fede tv-serier, så hvis I ikke hører noget fra mig de næste mange uger, så er det altså fordi jeg har meget travlt - med at se TV.

Inden middag skal jeg mødes med en dejlig veninde i svømmehallen, så vi kan få svømmet os de 40 baner bryst, så vi med god samvittighed kan smutte op i byen og spise frokost. Når vi altså lige er færdige med at ligge i boblebadet. Det er en skøn kombi af velvære, motion og lækkert samvær.

I eftermiddag skal jeg hygge om Manden min, som desværre er angrebet af den vildeste mandeinfluenza. Det er lidt noget møg - både fordi jeg har savnet ham hele ugen og glædet mig til at holde weekend med ham, men mest fordi det er en dårlig kombination med nyt arbejde og 2½ times kørsel om dagen. Han har faktisk været syg det meste af ugen, men det er da hel slemt nu.

I aften skal jeg hygge med sushi og en anden dejlig veninde. Vi skal se Voice, og Manden min er lykkelig, for så slipper han OG han kan zappe på vores nye boks i fred.

Så alt i alt en god opskrift på en skøn lørdag.

Det trænger jeg også til - oven på en møg hård uge. Jeg skal godt nok vænne mig til vores nye hverdag. Før hen havde jeg jo Manden min omkring mig hele tiden, og jeg kunne gemme mit manglende overskud bag ham, for han skulle nok lige tage den sidste tørn, som jeg ikke orkede. Det kan jeg ikke mere. Nu er der kun mig til det. Der er kun mig til at kæmpe mig på cyklen og cykle afsted, der er kun mig til madlavning og køkkenoprydningen, rengøringen og tøjvasken - altså i hverdagen. Jeg gør det gerne, men hold da op det er en øjenåbner. Manden min har godt nok leveret et kæmpe stykke arbejde, mens jeg har været sat ud af spillet af stress og tårer.

Samtidig er jeg jo i fuld gang med fleksklub. Faktisk er det allerede slut igen, for jeg var afsted for sidste gang i går. Nu hedder det netværksgrupper og workshops, ind til jeg er i arbejde eller praktik. Jeg er en lille smule i tvivl om, hvad jeg egentlig synes, at jeg har fået ud af de sidste 14 dages fleksklub (i alt 4 mødegange), men om ikke andet så er jeg da kommet i gang igen.

Hvis jeg alligevel skal samle lidt op, så har det alligevel sat gang i nogle processer i mit hoved omkring mine egne værdier og kompetencer. Men mere om det i morgen.

Ha' en fortryllende lørdag - det har jeg bestemt mig for, at jeg vil have!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar