ARKIV

25. jan. 2012

Så er det i morgen

Så er det i morgen at

- Jeg skal TIDLIGT op - før min kære mand, og det sker virkelig ikke ret tid. Jeg er på ingen måde morgenmenneske, og faktisk heller ikke aften/natmenneske, faktisk fungerer jeg bedst mellem 10-14, hvis nogen skal bruge mig til noget :-), men i morgen skal jeg op kl. 6.00 for at bage boller og synge fødselsdagssang, for Kim bliver 36 år. Hvem af os der gælder sig mest, tjaa det er nok mig, men helt ærlig jeg skal jo give ham verdens mest geniale gaver, så jeg glæder mig som et lille barn (siger hende, som vågnede kl. 5 om morgenen på sin 30 års fødselsdags, fordi hun var så spændt). Jeg er i hvert fald klar med gaverne pakket ind, bolledejen i køleskabet, tøjet lagt frem, tasken pakket og flagene fundet frem, så nu skal jeg bare snart i seng, så jeg kan vågne SÅ tidligt. Nedenstående billede er fra min 29 års fødselsdag, som jeg fejrede i Rotorua på New Zealand. Billedet viser meget godt, hvor meget jeg elsker fødselsdage.....



- Jeg skal lave en pjece færdig på arbejde, som omhandler læseklubber. Jeg er selv vildt fascineret af læseklubber. Tænk at mødes i en læseklub sammen med andre, som også elsker at læse, for at diskutere en bog. Man får lige pludselig 13 andre vinkler på bogen, og man kommer under huden på bogen på en helt anden måde. Mange gange tvinges man også til at læse noget andet end man plejer. Jeg er ikke med i nogen læseklub, men jeg har udfordret mig selv og lånt nogle bøger med hjem, som jeg ikke plejer at læse. Jeg har lånt et par ungdomspigebøger, som er skrevet i dagbogsform. De handler om pigen Karoline, og de er skrevet af Birgtitte Rasmussen og Mette Honoré. Den første hedder Karolines verden, og jeg er meget spændt på, om de rummer noget godt eller er tynde. Jeg har også lånt en "mild" gyserbog, som hedder "Heksejægerens lærling", og den er skrevet af Joseph Delaney. På bagsiden står: "ADVARSEL: Læs ikke denne bog efter mørkets frembrud". Så jeg er spændt på, om jeg bliver helt skræmt, for der skal ikke så meget til at skræmme mig.




- Jeg skal til møde med min jobkonsulent på kommunen. Jeg skal faktisk have Kim med, fordi jeg ikke ved, om jeg uden ham er modig nok til at spørge: Er jeg værd at satse på? Selvom det er lige præcis denne her del af dagen, som lige nu fylder mest i mit hoved, så har jeg bestemt mig for, at det er ALT det andet gode som skal fylde mest i morgen. Fødselsdag, arbejde og en tur i svømmehallen. Det andet er en STOR ting, men den må ikke overtage mit hoved. Når jeg er presset, og tingene er en udfordring, så skal jeg virkelig passe på, at de bekymrende og negative tanker ikke overtage mit hoved, og dermed den Nina som faktisk er SÅ meget mere end det. Glæder mig til det er ovre, og jeg kan sige: JEG KLAREDE DET!

- Jeg skal i svømmehallen med en dejlig veninde. Ih jeg elsker altså at kunne kombinere motion med fornøjelse, og i morgen skal jeg efter mødet mødes med en dejlig veninde, som i hvert fald mener at jeg er værd at satse på. Vi skal et smut i svømmehallen, og vi skal svømme et sted mellem 4 og 40 baner alt efter humør og krop. Og så skal der snakkes, hygges, grines og slappes af.

- Jeg skal ud og spise med min dejlige mand. Vi skal ud og spise på "Den gyldne okse", hvor vi skal have gode bøffer og et glas rødvin. Mums det glæder jeg mig til. For der er da ikke noget bedre end kvalitetstid med min dejlige mand.

Når ALT det så er sagt, så er det også i morgen, at jeg skal så meget, at jeg kommer til at betale en pris for det. Det pokkers ved at ramme ind i sådan en omgang stress og "ned-under-gulvbrædderne"-syndrom, som jeg har raget til mig, er at man tit betaler en høj pris for alt det der er hyggeligt. Jeg VED, at jeg vil være segnefærdig i morgen aften kl. 21, og at jeg højst sandsynlig vil være så træt, at jeg kan tude, min krop gør ondt, og mit hoved og tanker lever sit eget liv - men i morgen der er det det hele værd, for i morgen der satser jeg på at skabe mig en dejlig dag sammen med mennesker, som jeg holder af og omgive mig med ting, som jeg kan lide at lave. I morgen bliver en dejlig dag! Stress er noget underligt noget, men det kommer I til at høre mere om en anden dag, for nu vil jeg smutte i seng og sove lidt på forskud. På gensyn i morgen, hvis jeg har overskud til jer, ellers ses vi fredag, når jeg puster ud på sofaen oven på en tossedejlig torsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar