ARKIV

28. jun. 2012

Fy-følelser.....

.........fiser rundt i mit hoved, mit hjerte og min mave. Faktisk fiser de så meget rundt, at jeg ikke kan finde ro eller tænke.

Og de er faktisk slet ikke ok. Eller jo det er de vel, for de er der jo. Men jeg forstår dem ikke selv, og jeg har da slet ingen forventning om, at andre skal kunne forstå dem. Jeg har endda været i tvivl, om det egentlig var følelser, som man kan tillade sig at dele med andre. Men nu gør jeg det, for det er sådan jeg har det!

Jeg har fået svar på min sygedagpengesag. Jeg er blevet forlænget med 39 uger! 39 uger og det er med tilbagevirkende kraft, så jeg får nogle af pengene nu, og ellers er jeg sikret frem til 1.december. Det er jo det svar jeg har ventet på, som jeg har sukket efter, og som jeg har frygtet som en gal. Nu er det der....og jeg troede, at jeg ville blive lettet, glad og hæve armene over hovedet. Det er jo fantastisk. Det betyder, at vi kan leve nogenlunde normalt næsten hele 2012 ud! Også selvom manden min ikke får arbejde.

Men jeg er bare træt og underlig tilpas. Jeg er ikke lettet og jublende. Jeg tænker straks "Jamen, hvad så til december?"

Jeg får mega dårlig samvittighed, for jeg bør jo være glad og lettet. Jeg kan ikke tillade mig at være så utaknemmelig, når jeg har fået en chance til. Men det ændrer ikke på, at jeg stadig har knuden i maven, hjertebanken og uro i kroppen. Jeg er stangtræt, men jeg kan ikke sove. Jeg har lyst til at lave noget, men jeg orker det ikke, og jeg har lyst til at græde, men jeg kan ikke.

En klog veninde sagde til mig, at jeg vist bare er nødt til at lade mig selv reagere. At hun ikke tror, at jeg lige nu reagerer på selve afgørelsen, men mere på det pres, som jeg har været under. At reaktionen på usikkerheden og afmagten kommer nu. Hun er nok ret. Så nu vil jeg tillade mig selv at reagere - og give mig selv lidt tid til at vænne mig til tanken. For det er jo fedt! Det er jo en lettelse - den skal bare lige synke ind.

Den næste uges tid vil jeg lade det hele synke ind, mens jeg giver jer noget helt andet end sygedagpengesag, følelser og afmagt......jeg har nemlig forberedt nogle indlæg til jer, som jeg håber, at I vil nyde.....

Så læs endelig med....allerede fra i morgen, og så håber jeg, at I kan rumme mine fy-følelser bedre end jeg selv kan.

2 kommentarer:

  1. Lyder som en klog veninde!! Jeg er enig. Du må bare give los for alle følelser uden censur. Du skal ikke bruge kræfter på deres berettigelse, bare lade dem være der, så de kan skride videre. TILLYKKE med afgørelsen, hvor er jeg glad for det resultat!

    SvarSlet
  2. Det glæder mig så meget, Nina. Giv dig den tid det tager og så håber jeg der følger mere glæde med undervejs.
    KH Mette

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar