ARKIV

11. jun. 2012

Give away.......


.....her på min blog. Juhuuuu, jeg har simpelthen fået nogen til at sponsorere en konkurrence til alle jer dejlige bloglæsere. Jeg kan løfte sløret en lille smule for.....at det er en film. Nederst i dette indlæg laver jeg en lille hintliste til filmen, og så skal I gætte, hvad det er for en film.

Men først lidt om min weekend i filmenes tegn. Sommeren burde rigtig være over os. Da jeg var barn (sagt med rigtig forældre-accent) skinnede solen altid, når der var læseferie. Det var så fristende bare at lade eksamenslæsning være eksamenslæning og hygge udendørs med veninderne. Men i år - undskyld mig hvor er solen og varmen henne? Og så er der tilmed EM i fodbold, så der er jo nærmest ikke andet på vores 5 kanaler. Manden min ser heldigvis ikke det store foldbold, men der er ikke ret meget at zappe rundt mellem, når man har DR1+2+K, TV2, TV3 og kanal 5 - nå ja DK4.

Vi har derfor set et par film her i weekenden - og det er da virkelig også stadig vejr til at kravle under tæppet på sofaen med en god film. Altså hvor gode de film var, som vi så i weekenden, tjaaa det ved jeg ikke lige, men det var hyggeligt.

I fredags så vi "Bollevenner" - en total tøseagtig film med lækre scener til kæresterne, og i parentes skal også lige nævnes, at det er manden min og hans bror, som valgte filmen.



Jeg valgte en dansk film, selvom jeg ved, at manden min absolut ikke er fan af danske film, men har længe gerne ville se "Rosa Morena" - men nogle gange er det vist ikke en fordel at glæde sig meget, for jeg blev lidt skuffet. Den er ok, men ikke et must see........



Da jeg var inde på moviezoo.dk for at finde en god film at se næste gang opdagede jeg, at de er begyndt at sælge brugte film til "billigere" penge. Gad vide om det var noget, som man skulle tænke lidt mere i - det ville jo være godt for både pengepung, miljø og kedelig regnvejrsdage.

Men nu til det mest spændende......wuhuuuu......som I nok har gættet, så har moviezoo.dk sponsoreret en meget lækker film, hvor I både får en blu-ray og dvd i samme boks, så man kan se den i begge udgaver. 

Her kommer den første af fem ledetråde

  • Det er en tegnefilm.

Ja, der er ret mange bud på det rigtige svar, så jeg tror ikke, at du kan gætte det endnu. Så du får lige endnu en ledetråd

  • Den handler om en sød lille pige.

Er du kommet tættere på? Indrømmet så kender jeg mange tegnefilm, som handler om en sød lille pige. Jeg vil hjælpe så meget, at den ikke handler om Ariel, Barbie eller Fiona. Klar til den tredje ledetråd?

  • Den udkom for første gang i 1951.

Der udkom ikke ret mange tegnefilm i 1951, så måske du er tættere på nu. Jeg kan afsløre at Askepot udkom i 1950, så det er året før. Så den kan du udelukke. Er du kommet nærmere et svar eller skal du have den fjerde ledetråd? Den kommer her!

  • Kathryn Beaumont lægger stemme til den søde lille pige.

Ikke mange kender denne kvinde, men hun var faktisk bare 10 år gammel, da hun blev valgt til at lægge stemme til den søde lille pige i den tegnefilm, som I skal gætte. Hun endte faktisk også med at stå model, da man skulle tegne den søde lille pige i filmen. Har du gættet det nu? Ellers kommer femte og sidste ledetråd nu, og så tror jeg, at du gætter den?

  • Man møder en hvid kanin, en hattemager og en fræk filur

Nu tror jeg, at du har gættet det.


Hvis du har gættet det, så skriver du dit navn, mail, filmens navn og det antal ledetråde som du brugte i en kommentar herunder. Jo færre lede tråde, jo sejere er du til at gætte tegnefilm, men du er altså med i lodtrækningen, hvad enten du brugte en eller fem ledetråde.

Jeg trækker lod på søndag, så der er lige nogle dage at gætte i, så del endelig med dine venner og familie på facebook, for jo flere vi er, jo sjovere er det.

Håber I vil lege med!

9 kommentarer:

  1. Dejligt med en konkurrence

    SvarSlet
  2. Teresa, frk.teresa@gmail.com - jeg brugte alle ledetråde, for jeg er pissenysgerrig, skal læse det hele!
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det hurtige svar, for så opdagede jeg jo lige, at jeg ikke havde fået jer til at skrive filmens navn på jeres svar ;-) Men du er med i lodtrækningen alligevel, for mon ikke du har gættet det.

      Slet
  3. Hahaha, jeg måtte igennem alle fem før lille Alice dukkede op i mit hovede :)
    Elsker gættekonkurrencer, når jeg kan gætte det!
    Knus

    SvarSlet
  4. Det er Andrea's yndlings film. Her hedder den Alex i Eventyrland. Men Alice i Eventyrland er vist den rigtige. Var nede ved stemmen, da jeg var 100 procent sikker. Vi har den, og ser den ofte. Så lad endelige en af de andre vinde

    Knus Signe Ny

    SvarSlet
  5. Hey! Jeg har lige genset den i går, Asger elsker den! Men Ja, Alice i eventyrland må være svaret...

    Kram Sanne

    SvarSlet
  6. Hejsa :)

    Hmmmm, jeg gætter på Alice i eventyrland :D

    Hyggeligt med en konkurrence søde Nina.

    Kram Lotte

    lottekrone@hotmail.com

    SvarSlet
  7. Tja Alice i Eventyrland må da være et meget godt bud.

    Elsker filmhygge så rigtig god fornøjelse.
    Kram Louise

    Lousie81@fiberpost.dk

    SvarSlet
  8. Hej Ninsas bibliotek
    Heidi Jacobsen, john-heidi@hotmail.com
    Svar: Alice i Eventyrland/Alice in Wonderland og alle 5 ledetråde blev læst før klokken ringede :-)
    Super med filmkonkurrence - mine børn på 6 & 8 elsker tegnefilm :-)

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar