ARKIV

12. jun. 2012

Selvom samvittigheden hyler op......

......så har jeg altså nydt at ligge under dynen helt til middag med en god bog. Jeg har i en lille uges tid været i gang med Kirsten Hammanns "Se på mig". Det er ikke den bedste bog, jeg har læst, men det er alligevel en bog, hvor den ene side efter den anden vender sig. Man er lige nødt til at vide, hvad der sker med hovedpersonerne.

Vi møder Julie, som bor i en lækker københavnerlejlighed med sin forlovede Casper, og som arbejder på et rejsebureau. Samtidig møder vi Sune, som er forfatter, men har skriveblokeret, og som arbejder på tanken for at tjene penge. En dag kommer Julie hjem til en tom lejlighed, for Casper er taget til Indien og ladet Julie sidde tilbage med alle tingene og en kæmpe husleje. Samtidig beslutter Sune sig for at sige sit arbejde op, sælge sin lejlighed og hellige sig skriveriet. Inden vi får set os om, flytter Sune ind i to værelser i Julies lejlighed, som hun lejer ud for at få råd til huslejen. Og som I nok har gættet vikler deres liv sig godt og grundigt ind i hinanden.

Bogen er en chick-lit-bog men i den tungere ende. Den sætter klart tanker i gang - og man får jævnlig lyst til at give Julie et los bagi, samtidig med at jeg genkeder en del mønstre hos Julie fra mig selv. Hun hænger oftest fast i ex-kærester, og hun er enormt omklamrende, og den som kender mig fra "gamle" dage ved, at sådan et mønster kan jeg vist ikke komme uden om at genkende i større eller mindre grad. Hvis man ikke er til erotiske beskrivelser, skal man holde sig fra denne bog, og jeg indrømmer gerne, at "min tante Sippe" ind i mellem har stukket sit hoved frem, og jeg har læst hurtigt hen over et par sider, mens "min tante teenagernysgerrig" alligevel har læst cirka hver anden linje. En jeg vil faktisk anbefale jer at læse bogen, hvis I mangler en bog til sommerferien, som både skal kunne bruges på stranden, i flyveren og på en regnvejrsdag.

Husk at læse med på mit indlæg fra i går, hvis du ikke allerede har deltaget i min lille give-away-konkurrence.

Og du kan for øvrigt jo hele tiden følge med i, hvad jeg læser, hvis du kigger i venstre side af bloggen......for jeg er allerede i gang med en ny bog. Arrhhhhhh, jeg nyder igen at kunne koncentrere mig om at læse.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar