ARKIV

24. sep. 2012

At sætte bremsen i......

.......kan nogle gange være nødvendigt. Selvom det er fristende at suse derudad.

I mange måneder, ja faktisk i næsten 2 år, har vores liv herhjemme stået lidt på standby. Jeg kan nemlig love jer for, at der ikke er plads til de store udskejelser eller armbevægelser, når man først ramler ind i stress relateret livskrise og ender på sygedagpenge, og manden så mister sit arbejde.
Vi har sat alt på pause. Ingen børn, ingen boligkøb, ingen rejser (medmindre vores forældre inviterer, og det gjorde de jo heldigvis her i sommers - endda begge hold) og ingen store indkøb.

Det har været vanvittig hårdt - at være syg, at se vennerne overhale en med adskillige længder med huskøb, barn, barn nummer 2 og 3 og 4 og drømme som føres ud i livet. Drømmene har vi haft og har vi da også endnu, men der har bare ikke været tid, overskud og rum til at føre dem ud i livet.

Nu er det hele vendt på hovedet. Jeg har det bedre og er godt på vej til at få det endnu bedre, manden min har fået nyt arbejde, og jeg er også små småt på vej tilbage på arbejdsmarkedet igen. Det betyder overskud, penge i kassen og nye muligheder.

Det er fristende at lade drømme løbe af med en. Jeg er tæt på at falde i den fristende fælde, så nu sætter jeg bremserne i og lader drømme forblive drømme en stund endnu.

Man skal vel egentlig heller ikke så meget andet end hygge sig indendøre i det her blæsende og regnfulde efterårsvejr.....grrrrr.......jeg fryser.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar