ARKIV

29. nov. 2012

Det sørme det sandt.....

.......december.

På lørdag er det den 1. december, og vi kan begynde at tælle ned til juleaften og juledagene. Ih hvor jeg glæder mig. Jeg glæder mig til at fejre jul i familiens skød, glæder mig til at give manden min sin gave, og jeg glæder mig til juleand og juleknas.



Jeg har i et par uger leget storegaveindkøber. Jeg har handlet gaver for hele familien til hele familien, så det er et ordentlig læs, som er blevet slæbt hjem af både mig og den stakkels postmand. Men postmanden har da reddet sig et par småkager og lidt knas undervejs.

Nu er jeg færdig med at pynte til jul, købe gaver ind, bage småkager og sætte lys op på altanen, så nu kan julefreden godt sænke sig. Jeg glæder mig til at gå december i møde med ro og fred, og jeg glæder mig til at gå gennem den julepyntede gågade med masser af tid og overskud til at kigge vinduer og drikke varm kakao.

Og hvorfor er jeg færdig?? Jo fordi jeg har det bedst med fuld kontrol og orden i sagerne. Så elsker at læne mig tilbage og sige : "Nu er jeg færdig, alt på listen er tjekket af".

I dag har jeg spist årets første æbleskiver, så nu føles det rigtig som jul.

Min gamle julesok

Elsker duften af hyacint  

Anderledes julepyntet

Årets adventskrans

Hygge

Nissefamilien er flyttet ind

Flere nisser

De frække nissebørn

Mine gamle nisser
som min dejlige dagplejemor
har lavet for mange år siden

Nisser på rad i køkkenet

Er smugstartet kalenderlyset

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar