ARKIV

27. nov. 2012

Den tavse prinsesse.....

......kan man vist ikke kalde mig. Men  til gengæld har jeg lige læst Den tavse prinsesse, som er tredje bind i Cecilie Ekens serie om Eriann og Vidar.

Det er en hyggelig lille fantasyserie, som primært henvender sig til det yngre publikum. Men jeg holder jo meget af Cecilie Ekens skrivestil, så jeg lapper troligt hendes bøger i mig. Jeg har glædet mig til denne tredje del, fordi jeg har nydt de to foregående bøger.

Vi har tidligere mødt Eriann og Vidar, når de har bekæmpet drager og lindorme. Vi har fulgt dem i deres kampe mod det onde, og da de har fandt Det Levende Sværd. Vi har fulgt deres gode gerninger, og deres genvordigheder med at finde ud af deres forhold til hinanden. Og netop som de er ved at finde sig til rette med hinanden og deres roller, så dukker den onde hertug Fritz op i de endeløse skove, og snart er alt fortabt og det levende sværd er væk.
Nu starter kampen mod hertug Fritz, og hvis de nogensinde skal finde det levende sværd, så har de travlt. Bedst som det er ved at lykkes, så mister de hinanden. Skal det lykkes dem at finde hinanden igen og redde det levende sværd?

Billeder er lånt her

Bogen er let læst, men alligevel uhyre velskrevet og veldrejet. Cecilie Eken går meget op i sproget, og hun gør meget for sprogets finurligheder og korrekthed i sine bøger, fordi hun mener, at hun hermed er med til at præge sine unge læsere.

Bogen er spændende, men ikke uhyggelig. Den er farlig men ikke væmmelig. Den er hurtig læst, men ikke kedelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar