ARKIV

13. dec. 2012

Der er en første gang.....

....for alt hvad man gør. I dag var min første gang i praktik på Hald Hovedgaard, og jeg har haft en rigtig dejlig dag. Hvis I har glemt, hvad Hald er for en størrelse, så skrev jeg mere om det her.

For at komme derud hopper jeg på vidundercyklen, som jeg har lånt af min mor. Så er det ingen sag at komme ud over stepperne, hvis altså bare kommunen fjernede sne på cykelstierne. Det gør de - nogen steder, men bestemt ikke alle. Et par enkelte steder var det lige lovlig spændende at cykle, men jeg blev da i sadlen både ud og hjem - og har nu 25  km i benene.

I morges mødte jeg denne udsigt, da jeg nærmede mig Hald Hovedgaard

Hald skimtes for enden af alléen

Udsigten ud over markerne mod søen

Jeg blev taget rigtig godt i mod. Jeg har fået mit eget skrivebord med computer, og det var virkelig skønt at føle sig helt almindelig og normal. Utrolig hvor lidt der skal til, for at man har indhold i sin hverdag. I dag har jeg læst og skrevet noter og tanker til et kommende skoletjenesteforløb.

Jeg har også fået formiddagsthe i det hyggelige køkken - og spist verdens bedste vanillekranse. Det kommer til at kræve ALT min viljestyrke ikke at få opskriften og bage en portion inden jul - for mums de var fantastiske.

Jeg har også fået lækker suppe til frokost, som Gitte havde lavet. Det skulle være en slankesuppe, så måske jeg ender som en pind, når den både står på lang cykeltur og slankesuppe. Gitte har faktisk lige skrevet en kogebog, som jeg var så heldig at få et eksemplar af i dag.
Den indeholder alle mulige lækre Hald-retter, hvor de forfattere som ind i mellem bor på Hald Hovedgaard har bidraget. Samtidig er det en masse af Gittes egen kogekunst, som jeg klart kan anbefale.

Jeg har allerede bladret i bogen, og jeg glæder mig til at smage - du kan læse mere om kogebogen her - og hvordan man får fat - og man kan også fange mig for bestilling, så giver jeg den videre. 
 
Min nye kogebog - MUMS

Hvem kunne ikke trænge til et festlige middagsselskab?

Jeg ELSKER humus

Den her skal på menuen til nytår


Lige noget for mig - jeg er nemlig inden i mellem doven


Det var vist alt for denne gang - nu vil jeg hente risengrøden inde i sengen - der har den nemlig hygget sig under dynen en halv times tid.


1 kommentar:

  1. Tillykke med en god start og spændende bog. Er der ingen billeder i?

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar