ARKIV

6. maj 2012

TRÆT TRÆT TRÆT

Jeg skal til at begynde med advare om, at dette indlæg bestemt ikke er særlig opmuntrende! Så hvis du er i verdens bedste søndagshumør, så kan du med fordel vælge ikke at læse videre.

Jeg er nemlig i verdens dårligste søndagshumør. Egentlig er det startet med at gå ned ad bakke siden fredag morgen, så på mange måder vel egentlig heldig nok, at det først rigtig er ramt her i løbet af søndagen. Jeg vågnede op fredag og var så træt så træt. Havde det faktisk total tømmermandsagtigt med hovedpine, tung i kroppen og temmelig utilpas (havde selvfølgelig også drukket TO! mokaï aftenen før, så det var vel også helt rimeligt eller noget!nej!).

Men fredag gik jeg da gået en skøn tur med en veninde i Dollerup Bakker og fejret svogeren, så det var da egentlig godt nok, og jeg var da af den overbevisning, at utilpasheden måtte være væk lørdag, men næ nej!

Lørdag vågner jeg stadig utilpas og lidt ondt i halsen - og ender med at pjække fra træning velvidende at min samvittighed kommer til at skrige af mig resten af dagen. Ved ikke om I kender det, men jeg er udstyret med en velvoksen skrigende temmelig skinger samvittighed, som sjældent holder ferie.


NINA, NU MÅ DU TAGE DIG SAMMEN. KIG NED PÅ DIN MAVE OG SE HVOR MEGET DEN FYLDER. DET VAR ALDRIG SKET, HVIS DU TOG DIG SAMMEN OG TOG TIL TRÆNING! 


eller den her

NIIIIIIIINA! NINA! NINA, JEG TALER TIL MIG. JEG VED, DU IKKE KAN BLIVE VED MED AT IGNORERE MIG. DU ER SLAP, DU ER YNKELIG, DU ER INTET VÆRD, OG DU BURDE TAGE DIG SAMMEN - OG SÅ ER DU FOR ØVRIGT OGSÅ TYK - OG DU HAR IKKE BARBERET BEN - OG HA HA HA ALLE ANDRE ER MERE LÆKRE END DIG. TAG DEN DU!


Nogen som vil købe min samvittighed - jeg sælger den svinebilligt, og jeg sender den gerne med Post Danmark, så kan vi jo håbe den bliver væk på vejen....nogen!?!?!?! 

Jeg ligger på langs på sofaen det meste af dagen lørdag, bortset lige fra da vi må styrte afsted for at hente penicillin til hankatten, fordi han igen har fået en byld (AAAAAAAAAAARRRRRGGGHHHHHHH jeg går amok snart, hvis de katte ikke holder lidt igen med bylder, orme og andet godt). Lørdag aften er vi på hyggeligt besøg hos gode venner, og på vejen hjem laver jeg den klassiske Nina-nu-er-jeg-for-træt. Jeg begynder at sukke dybt, kan ikke overskue noget, har det åh-så-skidt og kan nærmest ikke være i min egen krop - og det mærkelige er, at det først kommer i det øjeblik vi sidder i bilen og er næsten hjemme. Stakkels manden min for det er altid ham, som står for skud, som skal hjælpe mig af tøjet (og nej ikke på den fede måde, som giver mandebonus bagefter), skal putte mig og nusse mig i søvn og forsikrer mig om, at det hele er bedre i morgen.

I morgen - det er så i dag søndag. Bedre!??!?! Næ egentlig ikke. Vågnede med møg ondt i bolden og ondt i halsen, gik kold på sofaen en halv time efter jeg stod op, glemte en aftale over middag, fordi jeg først vågnede ved beskeden kl. 14. Måtte blive liggende på sofaen indtil Kim fristede med slik. Kørte i Løvbjerg efter alt for meget slik, is og rutebiler, og nu sidder med den skrigende samvittighed, som har ret i cirka en brøkdel af sit skrigeri. Nej jeg fik det ikke bedre af isen og slikken, og ja jeg burde ikke have pjækket fra træning, men kan jeg lave om på det nu? Næ, for træningen er længe overstået, og jeg har spist både 74 g slik, 1 is og en fjerde del pakke rutebiler (men hvem tæller) - så nu har jeg ondt i maven, kunne tude, fordi jeg igen igen falder lige i slikket og isen, og jeg er stadig træt. Det eneste som er positivt er, at det er lykkes mig at lave aftensmad, så jeg da i hvert fald får noget sundt i dag. Så nu står den på kylling med salat, og det glæder jeg mig til. Håber mandag starter bedre og ender bedre end weekenden har gjort. Nu kan det vist kun gå fremad!

1 kommentar:

  1. Hepper for en god start på ugen. det kan da kun gå fremad. din dårlige samvittighed må du hjertens gerne sende med posten. den er ikke meget bevendt . glæd dig over alt det du trods alt nåede denne weekend :-) knus Christina

    SvarSlet

Smid endelig en kommentar