ARKIV

5. maj 2012

Rejs dig op og kom videre

Der er sket noget spændende i mit liv - noget som jeg havde glædet mig til lige siden min fødselsdag. Det kunne godt være svogerens fødselsdag, for han runder endnu et år i dag - TILLYKKE - men det er nu ikke det.

Jeg har været til DMD-koncert. DMD ved alle da hvad er??? Danser med drenge. Det var det mest fantastiske  jeg længe har oplevet, og jeg trængte ærlig talt til en god oplevelse. Egentlig skulle jeg have haft en rigtig god veninde med, som også havde foræret mig billetten til fødselsdag, men hun blev desværre hundesyg, og så var gode råd jo dyre.

Vi havde ellers planlagt lækker mad, asti, tøsehygge OG pudset danseskoene. Manden min var frisk på at tage med, men det var bare ikke helt det samme - overhovedet. Heldigvis blev det en anden god veninde, som var frisk på at hoppe i danseskoene. Faktisk den veninde som var år tilbage.....engang i halvfemserne præsenterede mig for bandet. Dengang kendte jeg ikke en eneste af deres sange, men hun hev mig med til en koncert på Paletten i Viborg, og så var jeg solgt. Jeg husker tydeligt julen efter, da jeg fik min første CD med danser med drenge. Jeg endte med at ligge under min nye dyne hele julenat med cd'en i min discman. Det var en fed følelse, og jeg husker det endnu. Siden er det blevet til en hel del koncerter, og det er bestemt ikke den sidste. Nu er jeg jo - heldigvis - nødt til at smutte afsted til næste år med den veninde, som blev syg. Det er godt nok ærgerlig, men man må jo hellere vise sig fra sin pæne side og ofre sig. JUHUUUUUUUUUUU glæder mig allerede. Det er der 3 gode grunde til.

                 


For det første er de efter min mening et af Danmarks bedste livebands, og jeg skal da også love for, at der var gang i den fra første minut. Der blev taget det klassiske og traditionsrige publikumsbillede, der var publikumskor, og der blev fortalt røverhistorier. Efter pausen kom jeg til at stå lige foran scenen. Det var fedt. Der blev rigtig danset, sunget og piftet - og jeg følte mig så sej. For et år siden ville jeg ikke engang kunne gå til sådan en koncert, og nu kunne jeg stå helt oppe foran. Jeg er rykket mig rigtig langt - og det går fremad.

For det andet er bandet super nærværende. De uddeler håndtryk, kram og smil til alle på deres vej, og man fornemmer, at de elsker at fyre den af. Deres gode humør smitter af, og man glemmer helt tid og sted.

For det tredje så rammer flere af deres tekster mig. Nogle af dem forsøger jeg at ignorere, men det er bare ret svært. Jeg kan godt blive helt sur på deres tekster, inden jeg må krybe til korset og erkende, at de måske har lidt ret. Bl.a. "Rejs dig op og kom videre" må jeg jo erkende, at jeg måske skulle lytte lidt mere til ind i mellem, for jeg kan godt rammes af en ordentlig omgang selvmedlidenhed.



En anden sang som jeg har forsøgt at læne mig op ad, når jeg ind imellem syntes, at jeg har mødt meget lidt forståelse fra min omverden er "Kolde hjerter".


En af deres nyeste sange handler om, at samfundet er blevet uden plads til dem, som falder uden for normen. Den som ikke er perfekte, og dem som ikke er de gode bidragende samfundsborgere. Den hedder noget så perfekt som "For mig er du helt perfekt", og nu er jeg jo ret vildt med det der perfekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar